Koszyk
Mój koszyk

· Koszyk jest pusty.

Torby reklamowe, Torby papierowe, Papierowe torby z nadrukiem

Kategorie

Torba papierowa jako element codzienności

  • Opublikowano17 września 2017

Zwrot cywilizacyjny, czy nowa fala?

Średnio 3 razy w tygodniu wybieramy się na zakupy. Odwiedzamy różne sklepy, ale w każdym spotykamy się z podobną liczbą osób, samotne zakupy to raczej marzenie niż codzienność. Każda z tych napotkanych osób przeszukuje półki sklepowe wybierając swoje produkty. Ile razy zdarzyło się nam zerkać na koszyk współtowarzyszy zakupów? Ile razy zdejmujemy towar z półki sugerując się wyborem poprzednika? A ile razy wracamy od kasy, bo zauważyliśmy w koszyku przed nami towar, który mieliśmy kupić? Żyjąc w globalnym i interaktywnym społeczeństwie, które nieustannie bombarduje nas reklamami, nauczyliśmy się zapominać o pewnych rzeczach, bo i tak nam o tym przypomni „bilboard”. Tak działa reklama – jej skuteczność jest najlepsza, kiedy pojawia się w sytuacjach i miejscach nieoczywistych, a jej waga wzrasta, gdy jest zwyczajnie użyteczna. 

Takim idealnym nośnikiem reklamy jest papierowa torba na zakupy. Posiada szereg zalet i to zarówno tych biznesowych, jak i środowiskowych. Czynnikiem nadrzędnym jest ekologia, specjalnie do tego nie trzeba przekonywać, wystarczy podczas porywistego wiatru wyjrzeć przez okno i zobaczyć fruwające w powietrzu foliowe reklamówki. Jeszcze parę lat temu nikomu to nie przeszkadzało, ale obecnie nastąpił przesyt i ludzie coraz częściej sięgają po ekologiczne torby papierowe wielokrotnego użytku tylko
i wyłącznie z powodu dbania o środowisko. Duża oczywiście w tym zasługa mediów i kampanii społecznych.

Kolejnym ważnym determinantem sukcesu tanich papierowych toreb jest ich praktyczność, są zwyczajnie wytrzymalsze niż cieniutkie torby foliowe. A ich pojemność pakowania zwykle przekracza możliwości pospolitych „jednorazówek”. Inne jest też dokończenie żywota u obu toreb. Ta foliowa bardzo często trafia do śmieci, albo do wielkiego pojemnika, gdzie upchane jest już 40 innych reklamówek. Tymczasem o tą papierową dbamy bardziej, składając ją równo na części i kładąc na wierzchu, podświadomie kodując w głowie jej kolejne wykorzystanie. 

Jeśli chodzi o tło biznesowe, to torba papierowa jest idealnym wręcz nośnikiem reklamy. W przytoczonym we wstępie opisie codziennych zakupów wyłania się obraz wykorzystania torby papierowej jako obiektu reklamy. To co przykuwa naszą uwagę w miejscach skupisk ludzkich to oryginalność i praktyczność. I właśnie w super-hyper-mega marketach, gdzie idziemy dokonać słusznych, bądź przypadkowych wyborów taki nośnik reklamy może idealnie zachęcić nas do zakupu, skorzystania z usługi, czy też odwiedzenia strony www. Dzieje się to poprzez pewien mechanizm. Zakupy to czasem jedna z nielicznych chwil, aby przechadzając się po alejkach sklepowych pomyśleć, co mamy do zrobienia, czego zapomnieliśmy, a co od dawna spychamy na dalszy plan. Nasze myśli przelatują po głowie i szukamy odpowiedzi, lecz gdy ujrzymy mleko przypomnimy sobie, że mieliśmy zrobić wczoraj naleśniki, gdy zobaczymy jak Pani ściąga z półki pastę do zębów przypomnimy sobie, że musimy umówić się do dentysty, a gdy zobaczymy kolorową torbę przewieszoną przez czyjeś ramię z napisem „Serwis samochodowy” okażę się, ze zima za pasem, a my mamy ciągle letnie opony. Tak działa reklama i taki wpływ mają na siebie zglobalizowane społeczeństwa. Reklama jest najlepsza, gdy jest w ruchu, gdy jest namacalna, gdy widzimy ją przypadkiem.   

Warto dodać, że sklep to nie jedyne miejsce, gdzie mają swoje zastosowanie tanie torby papierowe. Torby takie są z powodzeniem wykorzystywane w firmach, jako składnik podziękowań, gdy wkładane są w nią np. różne gadżety reklamowe, dyplomy, czy listy intencyjne. I taka podarowana torba potem z powodzeniem może służyć kilka sezonów w firmie krążąc po pokojach i przypominając o usługach naszej firmy.

To co wyróżnia obecne podejście do spraw codziennych to przesyt, jesteśmy zmęczeni karmieniem nas reklamami w telewizji, ogólnym zmatowieniem i ujednoliceniem produktów. Szukamy spokoju, oryginalności i praktyczności. Nie bez powodu upada era „budek z hamburgerami” na rzecz food trucków, pączkarni i lodów rzemieślniczych. Upada też era szybkiej masowej reklamy, na rzec oryginalnej, ciekawej, użytecznej i ekologicznej promocji. Przyszłość reklamy to z pewnością torby papierowe, które przekazywać będą informacje w ciekawy, nienachalny sposób, po które sięgać będziemy regularnie z myślą o codziennych zakupach.